30 December 2010

TAHNIAH BUAT INDONESIA! | FINAL AFF PIALA SUZUKI


Malaysia yang menang kenapa kita nak ucapkan tahniah pada Indonesia? Layak ker dapat ucapan tahniah? Memang layak...Sebab...

  • Pasukan Indonesia menang dengan jaringan 2-1 semalam walaupun kalah dari segi aggregat 4-2
  • Terbukti pasukan Indonesia memang ampuh digelanggang sendiri, mereka tak pernah kalah dalam 6 perlawanan digelanggang sendiri pada Piala Suzuki AFF 2010
  • Lautan merah menunjukkan semangat kesukanan sebenar kerana tiada insiden-insiden yang tak diingini berlaku di Gelora Bung Karno walaupun ada cubaan atau cakap-cakap yang akan berlaku huru-hara jika Timnas Indonesia tewas
  • Para pemain Indonesia menunjukkan semangat juang yang tinggi & tak pernah berputus asa walaupun tahu peluang untuk mereka menang amatlah tipis
  • Tiada pancaran laser dari coli Julia Perez. Walaupun masih terdapat pancaran laser dari penonton yang lain, tapi ia tidak menggangu kelancaran permainan
  • Penyokong Indonesia amat sporting kerana tidak terus meninggalkan stadium walaupun tahu yang pasukan mereka hampir kalah (tak tahulah semangat macam ni ada ke tak pada penyokong kita)
  • Para pemain Indonesia bermain dengan semangat kesukanan yang terbaik, tiada tackle-tackle keras atau layangan kad kuning yang banyak walaupun mereka bermain dalam keadaan tertekan 
  • Pemain Indonesia Firman Utina dipilih sebagai pemain terbaik Piala AFF Suzuki 2010 walaupun tidak berjaya menyempurnakan tendangan penalti semalam
  • Pasukan keselamatan Indonesia berjaya mengawal kelancaran permainan daripada awal pasukan kita sampai sehinggalah ke perlawanan akhir yang berlangsung di stadium (semoga pasukan kita dapat tiba ke tanahair dengan selamat pada petang ini)


Dalam kita sibuk mengucapkan tahniah pada skuad kebangsaan, kat sini aku nak jugak ucapkan tahniah pada para penyokong Timnas Garuda...Alhamdulillah, semalam tak berlaku insiden-insiden yang tak kita ingini walaupun pasukan kita terpaksa menaiki kereta perisai polis untuk pergi & balik dari stadium

Hope, lepas ni kita tutup buku persengketaan antara dua negara serumpun & mulakan semangat setiakawan yang baru antara Malaysia & Indonesia pada tahun baru yang bakal menjelma tak berapa hari lagi ni...janganlah terbawak-bawak sangat dengan emosi & sentimen Ganyang Malaysia atau Anti Indonesia

Penyokong kita patut mencontohi apa yang berlaku di Stadium Gelora pada malam tadi...mungkin jugak sebab kawalan keselamatan yang ketat membolehkan perlawanan semalam berjalan lancar macam yang kita harapkan...pasukan keselamatan kita pun patut mencontohi apa yang dibuat oleh mereka...semoga tahun 2011 menjanjikan aksi yang lebih mengaum dari pasukan yang layak digelar sebagai "Sang Harimau Malaya"

*nota kaki berbau :
Yang menang dipuji, yang kalah dikeji, yang menang jangan meninggi diri, yang kalah boleh cuba lagi, yang menyokong jangan emosi, yang main dapat subsidi, yang kalah setakat dapat gaji, yang jurulatih tersenyum nampak gigi, yang banyak menjaring safee sali, yang selamatkan penalti khairul fahmi & yang menulis mengundur diri

6 KOMEN:

TiMmiE said...[Mari Balas Komen Ini]

fahmi mmg terbaik ah..tabik~!
smlm mlysia byk main defend j kira kasi can kat indon takut malu plak kalah kt negara sniri.. patutnya diorg time kasih. apa daa~

Odah+One = OdahOne said...[Mari Balas Komen Ini]

@TiMmiE
hoho...relax bro! the game is over...

salwaismail said...[Mari Balas Komen Ini]

malaysia boleh!
=)

Odah+One = OdahOne said...[Mari Balas Komen Ini]

@salwaismail
odahone boleh!!! hoho!!

[silkyhazwan] said...[Mari Balas Komen Ini]

zaquan n aidil misti rasa sedih campur bangga gila tak ingat dunia. sebab tak dapat join kawan2 diorang di jakarta

go harimau malaya

Odah+One = OdahOne said...[Mari Balas Komen Ini]

@[silkyhazwan]

yup, apa nak buat dah injured...2thn dpn ada lagi

Go! Go! Go! Power Harimau Malaya Rangers!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...