01 August 2011

SALAM RAMADHAN KAREEM




Hari ini 1 Ramadhan 1432 Hijrah bersamaan dengan 1 haribulan Ogos 2011...malam tadi Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja dah pun umumkan umat Islam kat Malaysia akan mula berpuasa pada hari ini...So, hari ni kita puasa!

Tapi, rasa agak janggal jugak dengan pengumuman semalam...sebab selama ni OdahOne membesar dengan pengumuman puasa yang di umumkan oleh Engku Tan Sri Ibrahim Engku Ngah...rasanya semua orang rasa benda yang sama kot...suka dengar cara penyampaian beliau yang agak dramatik & buat kita suspend & tertunggu-tunggu...ada sentimental value kat situ

Jawatan Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja yang baru dah pun digantikan oleh Yang Berbahagia Datuk Syed Danial bin Syed Ahmad...kita dah pun lihat beliau malam tadi...apa-apa pun pengisian Ramadhan tetap tak berubah walau di umumkan oleh sesiapa pun...motif & tujuan berpuasa tetap sama...rukun Islam tetap wajib kita laksanakan

OdahOne ucapkan Selamat Berpuasa kepada sekalian umat Islam di dunia ini khas sekali kepada para bloggers Muslim...hope, kita dapat menjalani ibadah puasa dengan sempurna & mendapat keberkatan...Insyallah...

*nota kaki berbau :
Pasar + Ramadhan = Param ??? Jom pi Param petang ni...

9 KOMEN:

HARITH ISKANDAR said...[Mari Balas Komen Ini]

Selamat Berpuasa

Odah + One = OdahOne said...[Mari Balas Komen Ini]

THANX...SELAMAT BERPUASA SEMUA

gnesop.com said...[Mari Balas Komen Ini]

selamat berpuasa Odah

qellissa said...[Mari Balas Komen Ini]

Selamat menjalani ibadah puasa Odah sekeluarga.Semoga Ramadhan kali ni memberi seribu keberkatan..aminn

Qaseh dalia adelia said...[Mari Balas Komen Ini]

salam ramadhan

Azura Mendezz said...[Mari Balas Komen Ini]

Selamat menyambut Ramdhan utk Odah..
Odah..Cik Mendezz xpanggil param..
banggil bazaar jek..
hehe! =D

Odah + One = OdahOne said...[Mari Balas Komen Ini]

gnesop : slmt bpuasa jugak

qelissa : aminn...

qaseh : salam ramadhan jugak

azura mendezz : yeke...baguslah jgn panggil Baram pulak...hoho

shida'R said...[Mari Balas Komen Ini]

selamat berpuasa odah hehe..mcm mana puasa hari pertama? bestx? hehe^^

Odah + One = OdahOne said...[Mari Balas Komen Ini]

shida'R : bestlah tapi yg xbestnya bila hari pertama dah tersepit kat celah pintu...hoho...

http://odahone.blogspot.com/2011/08/tersepit-di-awal-ramadhan.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...