10 April 2011

KATAK HIJAU YANG MENGGEMBIRAKAN...



Katak ialah sejenis haiwan amfibia dalam susunan Anura (bermaksud "tidak berekor", dari bahasa Greek: an-, tanpa + oura, ekor), dahulunya digelar Salientia (bahasa Latin saltare, "melompat"). Katak dewasa bercirikan kaki belakang yang panjang, badan yang pendek, jari berselaput, mata jongang dan ketiadaan ekor. 


Kebanyakan katak menjalani hidup mata jongang, tetapi juga mudah bergerak di daratan dengan melompat atau memanjat. Katak paling dikenali dengan bunyi menguaknya yang boleh kedengaran tanpa kira siang atau malam, terutamanya ketika musim mengawan.

Ada macam-macam jenis katak kat dalam dunia ni...ada katak pisang, katak puru, katak takang, katang wong & macam-macam katak lagi...

Tapi, ada seekor katak ni telah berjaya menggembirakan hati OdahOne...Kenapa agaknya??? cuba KLIK pada gambar katak yang tersenyum kat atas tu...kat sana ada jawapannya...jawapan disebalik katak yang tersenyum...Thanx Mr. Froggy kerana berjaya menggembirakan kami berdua...kamu adalah katak hijau yang sungguh menggembirakan

Alhamdulillah, Elhamdulillah
All praises to Allah, All praises to Allah
Alhamdulillah, Elhamdulillah
All praises to Allah, All praises to Allah

*nota kaki berbau :
Saya tidak akan mencium seekor katak walaupun katak itu akan bertukar menjadi seorang Putera Raja yang kacak sebaik sahaja dicium, anda bagaimana?????

2 KOMEN:

JUNKO-EL-HIDA said...[Mari Balas Komen Ini]

Erk..hahahaha..lawak la kamu nie odah..hahaha..tq2..truskan berblog dengan baik keh?..

odahonebizz said...[Mari Balas Komen Ini]

@JUNKO-EL-HIDA...k kami akan jadi org yg baik2...teruskan melompat & melompat...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...