01 November 2010

KEKASIHKU DI MENARA


"MENARA KESAKITAN ITU"

Menara kesakitan itu
Umpama satu belenggu
Menanti insan penuh sayu
Laksana mata yang sedang kuyu

Menara kesakitan itu
Tak siapa pernah setuju
Walau tubuh merayu-rayu
Tapi tetap ia menuju

Menara kesakitan itu
Bak bunga kian layu
Tak kira cina, india, melayu
Asalkan ada yang menjamu

Menara kesakitan itu
Mengapa kau mencari aku
Aku bukanlah si dungu
Yang akan hanya menunggu-nunggu

Menara kesakitan itu
Penawar pada ubat dan jamu
Namun tak jua ku temu
Tiada pernah aku jemu

Menara kesakitan itu
Mengimbas kisah masa dahulu
Diwaktu tubuh gagah peluru
Pada pencipta tak pernah rindu

Menara kesakitan itu
Kau di sana aku di situ
Walau jauh beribu batu
Tapi kau datang terus meluru

Menara kesakitan itu
Bagai dada yang dipalu-palu
Gelak hati tersimpul malu
Buat insan nangis tersedu

Menara kesakitan itu
Kau umpama seketul batu
Duduk di dalam hati hempedu
Buat aku terkedu-kedu

Menara kesakitan itu
Bak awan yang kelabu
Sekali datang haru biru
Ohh..baru kini aku tahu

nukilan : acahia kapinatodongok


*nota kaki berbau : tunggu celcom pasang menara telekomunikasi berdekatan rumah, sebab kadang-kadang line tak clear internet pun lembap, macam nak tukar broadband kaler hijau jek yang biru haru biru
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...