26 October 2010

KU LIHAT HIJAU


"Hijau Bumi Tuhan"

Sekali ku memandang kehijauan saujana mata
Semusim yang benderang hati riang nikmatnya tuhan
Kita belalah bersama-sama
Kita jagalah harmoninya

Semusim ia datang keindahan ciptaan tuhan
Hijau yang terbentang makhluk tuhan bermesra-mesra
Kita belalah bersama-sama
Kita jagalah harmoninya

Damai terperi kicau bernyanyi
Burung berkicauan riang terbang
Ombak menghempas pantai menanti
Indah biru laut ini pasti

Salam diberi insan di bumi
Itu nikmat hari hari ini
Tegur dan sapa senyum ketawa
Itu tanda kita riang
Abadikan keindahan ini

Kadang-kadang kita tak perasan yang hidup kita ni dikelilingi oleh benda2 yang unik yang penuh dgn pelbagai warna...itulah yang dipanggil warna2 kehidupan...tapi bila kita duk sorang2 & takde benda nak wat baru kita akan perasan akan kehadiran benda2 macam ni yang selama ni bersama2 dengan kita tanpa disedari akan kehadirannya...

Gambo2 ni aku tangkap guna kamera handset sony cybershot jek xmampu nak beli kamera digital or SLR or DSLR...so apa yang ada kita layan bersama2



Ini entrance pintu bilik aku yang berwarna hijau kehijauan saujana mata memandang...gambo ben 10 ni anak sedara aku kimie yang suruh lekatkan kat pintu...aku ikutkan jek...tapi cantik gak ek sesuai dgn theme ijau


Tudung saji penutup makanan ni ayah aku baru beli...benda alah ni yang wat aku noticed akan kehadiran unsur2 hijau yang meresap kat dalam umah aku ni...macam jahat jek bunyinya

Berus gigi ijau ni bukan aku yang punya...maybe time kenduri kahwin hari tu ada orang yang tertinggal kat dalam toilet...xpelah boleh interframe skali wat cukupkan corum

Berus jamban pun tak mau ketinggalan gak nak join the green familia...glamerlah gak walaupun tugas die sangat tidak glamer dan mencabar...dah banyak berjasa dah patut tukar yang baru pun...tapi tak taulah kaler apa plak pasni...tunggu...

Kotak ijau ni ialah slimming tea my father...untuk buang toxin dalam badan sekali...kalo bapak aku guna produk jusmate5 Dr Rozmey tak dapat aku nak upload gambo kat entri ni coz kotak die kaler pink...minum teh ni akan menyebabkan kita kuar masuk toilet berulang kali...aku bukan nak promote produk ni just sebagai ayat penyata...lu slimlah beb!!!

Gambo diatas ialah penapis air teh or kopi...pun nak kaler ijau gak padahal banyak lagi kaler2 kat dalam dunia ni kaler kelabu taik anjing, coklat taik, biru air laut, merah hati, kuning langsat, kaler lemak ketam, tapi tetap nak pilih ijau jugak

Yang ni pintu bilik my mum...kat dinding tu wallpaper kaler ijau aku gak yang tampal...lawa gak aku tampal...beri salam dan ketuk pintu dulu sebelum masuk bilik orang jangan main redah sebarang jek

Ini lukisan yang tergantung kat dinding luar sebelum masuk ke bilik aku...dinding ni dulu aku yang cat waktu kudrat aku masih kuat dulu...nak cat dinding ni dulu macam2 problem...tengah cat syok2 skali cat tak cukup, so aku pun g beli lagi 1tin cat nak sambung kerja2 mengecat...skali cat ni kaler lain daa...padahal kat luar tulis nombor cat yang sama jenama pun sama kedai yang sama harga pun yang sama tokey yang sama gak tapi awat kaler tak sama???...

My botol air...pun tak lari dari theme ijau...bukan aku yg beli tapi akak aku yang bagi...bagus botol air ni dah banyak berjasa pada tuannya...waktu aku dahaga die yang membantu menghilangkan kehausan (berkat rahmat dari Allah)...tapi waktu aku dahagakan kasih sayang die tak boleh nak membantu...chet...dasar botol air

Konon2 ni shoot yang menariklah...ditengah2 kehijauan padahal takde apa pun...cuma ada tambahan item raga yang jaring2 tu...benda ni dapat time kenduri kahwin orang bagi wat goodies bag letak telur kat dalam tu, cara gak

Kotak tisu, pendrive, cawan milo, bam serai, aku punya Jcard yg dah xpired sumenya ada sentuhan ijau...krim halia yang odah jual pun tag die kaler ijau...belilah krim halia yang odah jual ni murah jek RM10

Sesuai untuk sesiapa yang nak ilangkan spare tyre kat perut, legakan sengal2 kat badan & sendi2, pecahkan angin & lemak, kembung perut...bagus krim halia campur susu kambing ni dah terbukti berkesan ramai yang dah order & gunakan...cuma stok jek takde & susah nak dapat...penat aku promote ni dapatlah kamsen hendaknya

<
<
<

Ni baru kat dalam umah aku jek belum tgk kat luo sana tu...cuba jenguk kat luar sana tu betapa indahnya alam ciptaan Allah yang maha esa...memang sesuailah dgn lagu tema aku hijau bumi tuhan...kita belalah bersama-sama kita jagalah harmoninya...

Pesanan khidmat masyarakat ini di bawa oleh OdahOne Group CSR (Corporate Social Responsibility)


*nota kaki berbau : warna ijau terhasil daripada campuran warna kuning dan biru, abadikan keindahan ini

5 KOMEN:

fairus said...[Mari Balas Komen Ini]

AS SALAM.. SAYA PENGUMPUL BARANGAN MILO, BOLEH TAK SAYA DAPATKAN GELAS MILO AWAK TU.. TU PUN KALAU AWAK SUDI JUALNYA DENGAN HARGA YG BERPATUTAN.. ;)

odahonebizz said...[Mari Balas Komen Ini]

@fairus...wsalam...minat gak ker dgn cawan hijau tu...xtaulh nk jual harga berapa...nnti kami bgtau k

fairus said...[Mari Balas Komen Ini]

BIASA SAYA BELI GELAS DALAM RM8-15. TU HARI BELI YANG PLASTIK PUNYA RM8.. SO BOLEH TAK TOLAK RM8?

fairus said...[Mari Balas Komen Ini]

NAK BERI PERCUMA PUN BOLEH.. ;)

yanmaneee said...[Mari Balas Komen Ini]

supreme outlet
bape clothing
yeezy shoes
off white
yeezy shoes
lebron 17
goyard handbags
curry 7
kyrie 6
supreme clothing

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...