Showing posts with label info iklan. Show all posts
Showing posts with label info iklan. Show all posts

09 August 2011

JUALAN MURAH




Pagi tadi OdahOne baru jek pungut katalog Jualan Hari Raya yang diaorang baling kat atas lantai rumah...banyak betul katalog yang ada...takpelah kertas-kertas ni semua boleh jual jadi recycled paper...boleh tambah income sambil-sambil tu boleh jaga alam sekitar...time bulan puasa ni boleh kata tiap-tiap hari asyik kerja memungut kertas kat atas lantai...kadang-kadang annoying jugak buat bersepah rumah orang...orang tengah sibuk-sibuk nak raya ni...tapi, katalog yang paling best sekali bunyinya macam ni; "Beli 1 percuma 3"...

Logik ke benda ni? Ada ke company or orang yang bermurah hati di bulan Ramadhan nak buat jualan macam ni? Or ini just bisnes strategi diaorang untuk mengaburkan mata customer (orang Melayu yang excited nak beraya) untuk beli barang-barang diaorang...or sebenarnya diaorang nak jual 3 barang & just bagi percuma 1 barang jek...saja nak terbalikkan fakta sebenar just nak tarik 1st impression orang yang tengok slogan; "Beli 1 Percuma 3" or "Beli 1 Dapat 3" 

Kalau slogan; "Beli 1 Dapat 3" OdahOne memang setuju sangat-sangat...yelah "Dapat 3" yang pertama dapat barang yang dibeli, yang kedua dapat tambah beban hutang & yang ketiga dapatlah penuhkan rumah dengan barang-barang sampai tak muat nak lalu...baru puas hati kan...setiap inci ruang rumah dapat dimanfaatkan dengan sepenuhnya agar tidak berlaku pembaziran ruang

"Beli 1 percuma 3" mungkin jugak dia dah markup harga...maksudnya harga untuk 1 barang dah boleh cover untuk kos harga yang 3 lagi barang dia bagi percuma tu...logik juga...ni semua bisnes minded kaki-kaki marketing dalam bisnes...kita sebagai pengguna mestilah bijak jangan cepat sangat nak terpedaya...siap ada yang ambil barang tak payah bayar apa-apa tahun depan baru start bayar...Amboi!...bestnya kalau camtu??? Kenapa tak buat camni...ambil barang tak payah bayar apa-apa sampai mati...hoho...barulah terlangkup bisnes & mati on the spot

Ada tempat yang beli satu cuma dapat percuma beg untuk bungkus barang jek...yelah hari Sabtu mana boleh guna beg plastik...kira oklah sebab dia jujur tak menipu bila jual barang..."Beli 1 percuma 1"

"Beli 1 Dapat 1", "Beli 1 Percuma 1", "Beli 1 Dapat 3", "Beli 1 Percuma 3"...Anda pilihlah yang mana satu best & berbaloi-baloi???

*nota kaki berbau :
Malaysia terletak di iklim khatulistiwa yang cuacanya panas & lembap sepanjang tahun tapi pemikiran rakyatnya tidak seperti iklim tersebut


08 June 2011

RESEPI JOM MEMASAK


Nak masak apa hari ni? (ini ayat surirumah tangga sepenuh masa)...Nak makan apa hari ni? (ini ayat kakitangan awam time rehat)...Kita nak makan kat mana hari ni? (ini ayat orang kaya)...Siapa kita nak makan lepas ni? (ini ayat ahli-ahli politik)

Ada orang yang suka masak...Ada orang just suka makan & ada orang yang suka masak best-best lepas tu makan sendiri...tapi ada jugak yang suka masak & bagi jiran makan sama-sama...

Sekarang, ramai anak-anak dara yang malas nak masak & tak tau masak...kalau rajin pun just masak makanan yang simple-simple tak sampai setengah jam dah siap...semua guna barang-barang instant...kalau kahwin pun just ambil pembantu rumah...nak senang kerja punya pasal tak payah susah-susah ke dapur nak memasak...tu yang bahaya bila husband tiap-tiap hari makan hasil air tangan maid bukan isteri sendiri...mana tak suami suka makan luar...makan luar ni ada dua maksud either dia suka makan kat luar misalnya kat restoran or curang dengan perempuan lain or dengan maid sendiri

Moral of the story, kepada anak-anak gadis yang nak kahwin tu better start dari sekarang belajarlah memasak...tak susah pun macam-macam resepi yang kita boleh dapat kat internet sekarang ni...just online & klik jek resepi apa yang kita teringin nak masak & bakal pasangan kita suka makan...cara paling mudah nak pikat hati suami senang jek, just masak best-best & bagi suami makan...confirm dia tak makan luar

Nak lebih mudah kat sini ada tempat yang paling best untuk mencuba or berkongsi resepi baru! Rugilah kalau masak & makan resepi sendiri. Apa kata kita tukar-tukar?



Klik SINI Kalau Anda Nak Mencuba Or Berkongsi Resepi 

Ada macam-macam resepi mengikut kategori. Contohnya macam kat bawah ni;

Ayam | Cookies | Daging | Dessert | Ikan | Kek | Kuih-muih | Laksa | Mee | Minuman | Nasi | Pencicah | Roti | Sayur | Seafood | Snack | Sup | Tart | Telur | Western Food & macam-macam lagi

Beribu-ribu resepi yang ada kat sini...pilih jeklah yang mana berkenan & senang nak masak & lagi menyelerakan...boleh share macam-macam idea tentang masakkan kat sini...Lastly, enjoylah MEMASAK!

*nota kaki berbau :
Masukkan sedikit minyak & tumis bawang sehingga berbau harum kemudian masukkan garam secukup rasa, jangan lebih takut kena darah tinggi & kemudian makanan siap untuk dihidangkan...Resepi bawang tumis bersama garam
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...